REC0015270 |
Com realitzar un treball per projectes |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/9/2023 - 30/9/2023 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Alternativa Sindical dels Professionals d'Educació (ASINPRE)
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
05RE Com realitzar un treball per projectes
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/09/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
31,5
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs intenta donar eines i estratègies al professorat d´infantil i primària per treballar amb el seu alumnat de manera competencial, tenint en compte el valor de l´aprenentatge a través del joc, el treball cooperatiu i la connexió amb la realitat propera als nens.
La metodologia de treball serà totalment online, on el formador/a anirà incorporant diferents mòduls que l´alumne haurà de superar a través d´una prova. També hi haurà el fòrum, on els participants exposaran els seus dubtes i les seves experiències. El formador/a valorarà positivament la participació al fòrum i passaran de manera satisfactòria tots aquells/es que hagin realitzat totes les activitats proposades pel formador, hagin participat al fòrum i hagin realitzat el projecte final.
Difusió: a través de la web www.asinpre.org, emails i cartelleria a les escoles.
Incripció i matrícula a través de la web: www.asinpre.org
|
| |
Objectius |
- Donar eines al professorat per tal de conèixer quina és la seqüència didàctica d'un projecte.
- Consensuar estratègies per elaborar un projecte per tal d´aplicar-los a l´aula durant la formació.
- Comprendre què és un projecte.
- Tenir recursos i coneixements per a muntar un projecte.
- Disposar de recursos per avaluar l'aprenentatge de l'alumnat en un projecte.
|
| |
Continguts |
1. Què entenem per treballar per projectes?
2. El treball per projectes com a metodologia d'aprenentatge a l'escola.
3. Fases del treball per projectes.
4. La motivació de l’alumnat. Aprenentatge significatiu.
5. Cultura avaluativa
6. Documents d'identificació i desplegament de les competències bàsiques
|
| |
Formador/a |
Lorena Gálvez
|
| |
Avaluació |
Avaluació del grau d´aprofitament: els alumnes, en petits grups i de manera virtual, hauran de fer un petit projecte treballant diferents àrees de manera competencial i transversal. Aquesta serà la última prova del curs i l´hauran de passar satisfactòriament amb el vist-i-plau del professor.
Avaluació del grau de satisfacció: en acabar el curs, es passarà una enquesta on els participants hauran d´avaluar del 1 al 5 quin és el grau d´assoliment dels objectius.
- Les tasques d´avaluació són:
1. Proves tipus test a cada mòdul: consisteix en que cada mòdul té un qüestionari tipus test per saber quin és el nivell d´adquisició dels coneixements proposats.
2. Proves pràctiques: cada mòdul tindrà unes preguntes obertes on l´alumne podrà explicar les seves experiències en quant a projectes a les escoles/instituts que ha experimentat.
3. Prova final sumativa: projecte final (basat en la metodologia dels projectes) on es posa en èmfasi tots els continguts apresos.
4. Participació al fòrum: constestant a tot allò que el formador proposa.
|
| |
Requisits de certificació |
Certificaran tots aquells alumnes que hagin assistit a un mínim del 80% de les classes i també hagin realitat el treball grupal de manera satisfactòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents
|
| |
E-mail |
info@asinpre.org
|
| |
|
|